Sorry, this page is still under
construction and a lot of items are not translated into English.
Papers
- Itoh, Y.
1996 Eyewitness description and identification of persons. (In Japanese)
Cognitive studies, 3(1), 19-28. [Abstract]
- Naka, M.,
Itsukushima, Y., and Itoh, Y. 1996 Eyewitness testimony after three
manths: A field study on memory for an incident in everyday life. Japanese
Psychological Research, 38, 14-24. [Abstract]
- Itoh, Y.
1995 Visual memory and language. (In Japanese) Nihongo-gaku, 14(10), 47-55.
- Itoh, Y.
Structure of mental models, problem solving, and learning of probability.
(In Japanese) Cognitive studies, 2(1), 26-35, 1995 [Abstract]
- Itoh, Y.
1995 Frequency of exposure to radio spot and advertising effect: Toward a
cognitive model. (In Japanese) Bulletin of Nikkei Advertising Research
Institute, 159, 65-74.
- Itoh, Y.,
Takayama, H., Hibiya, J., and Watanabe, S. 1995 Judgment of correspondence
between faces and voices: Are they the same person's? (In Japanese)
Phylosophy, 98, 123-139. [Abstract]
- 目撃証言の信用性に関する鑑定書−フィールド実験を中心に−(共著)
東京高等裁判所へ提出の鑑定書 1994
- Itoh, Y.
1994 Models and Problem Solving: Effects of Use of the "Views of
Probability." C. Hayes, et. al. (Eds.) Behavior Analysis of Language
and Cognition. Context Press.
- Itoh, Y.
1991 The role of the frequency view of probability in solving the
"problem of three prisoners. Japanese Cognitive Science Society
Technical Report No. 19.
- パーソナルワープロマイリポートNL3Aiの評価研究(共著) 株式会社リコーに提出の報告書 1991
- 初心者用オンライン・チュートリアル作成の原則と指針(共著)
株式会社リコーに提出の報告書 1989
- Itoh, Y.
1987 Factors that affect the rate of activation spread in the memory
network. (In Japanese) The Japanese Journal of Psychonomic Science, 6,
61-65.
- Itoh, Y.
1988 Learning, education, and interface. (In Japanese) Mathematical
Sciences, NO.297,
- 裁判の公判期日での審理を認識し、記憶するについて、メモは不可欠であるか否か(単著)
東京高等裁判所に提出の意見書 1987
- Matsumoto,
F. Itoh, Y, and Koyazu, T. 1983 Retrieval from text memory. (In Japanese)
Studies in Sociology, Psychology and Education,
- Itoh, Y.,
and Koyazu, T. 1981 Cued reproduction and paraphrase of a simple sentence.
(In Jananese) The Japanese Journal of Psychology, 52, 159-165.
Books, Book Chapers, Translation
- 認知心理学からみた数の理解(分担執筆) 北大路書房 1995
- 認知と思考 思考心理学の最前線(分担執筆) サイエンス社 1994
- 岩波講座 認知科学 5 記憶と学習(共著) 岩波書店 1994
- ベーシック現代心理学 6 教育心理学(共著) 有斐閣 1992
- 認知心理学を知る(共編著) ブレーン出版 1987
- 認知革命 知の科学の誕生と展開 (共訳,ハワード・ガードナー著)
産業図書 1987
- 記憶表象の形質と構造(単著) 小谷津孝明(編)現代基礎心理学 4 記憶 東京大学出版会 1982
Oral Presentations
- 略地図からの角度情報の獲得:ずれの許容範囲の測定 日本心理学会大59回大会 1995.10.
- 再認前の言語記述が顔の再認成績に与える影響(2) 日本認知科学会第12回大会 1995.6.
- 広告の記憶における媒体の誤認 日本心理学会第58回大会 1994. 10.
- ワープロユーザのマニュアルの構成についての知識 日本教育心理学会第36回大会 1994. 9.
- 再認前の言語記述が顔の再認成績に与える影響 日本認知科学会第11回大会 1994.6.
- メンタルモデル利用教示が確率の学習に与える効果 日本教育心理学会第35回総会 1993.10.
- 数学的概念の多重的表象 −確率の問題解決過程− 日本認知科学会R&I研究会 1992.12.
- 確率概念の複数の解釈と問題解決 日本教育心理学会第34回総会 1992.10.
- 顔の再認に及ぼす記憶処理様式の効果 日本心理学会第56回大会 1992.9.
- 確率の問題解決に及ぼす頻度に基づく教示の効果(2) 日本心理学会第55回大会 1991.10.
- 確率の問題解決に及ぼす頻度に基づく教示の効果 日本教育心理学会第33回総会 1991.9.
- 数学的概念の多重解釈 日本認知科学会第8回大会 1991.7.
- 認知カウンセリングの有効性と問題点 日本教育心理学会第30回総会 1988.11.
- 確率的問題解決における頻度論的モデルの役割 日本心理学会第52回大会 1988.10.
- 3囚人問題の難しさの要因 −確率的問題解決に必要な知識・技能−
日本認知科学会第5回大会 1988.6.
- Learning
from text by model construction Third International Imagery Conference,
1987.7.
- 初学者におけるBASICプログラミングの学習
II −学習活動のモデル化への模索− 日本認知科学会第4回大会 1987.6.
- “メンタルモデル”は存在するか
日本認知科学会シンポジウム 1986.12
- 初学者におけるBASICプログラミングの学習
日本認知科学会第2回大会 1985.6.
- 初学者におけるプログラミング技能の習得過程 日本心理学会第48回大会 1984.10.
- 問題解決における解の判断 日本認知科学会第1回大会 1984.6.
- On
selective spread of activation in propositional memory network Twemty
third International Congress of Psychology, 1984.9.
- テキスト記憶における情報の探索(1) 日本心理学会第47回大会 1983.9.
- 命題記憶の検索過程 日本心理学会第46回大会 1982.7.
- 文の自然さと文型選択過程 日本心理学会第45回大会 1981.9.
- 文の生成における受動文・総主文の出現率と反応時間 日本心理学会第44回大会 1980.8.
- 命題記憶の手がかり再生 日本心理学会第43回大会 1979.9.
- 文の生成過程の研究 −cued generationによる− 日本心理学会第42回大会 1978.10.